Stipresnės keleivių teisės visoje Europos Sąjungoje - Virginijus Sinkevičius
Virginijus Sinkevičius eina žemyn lėktuvo laiptais.

Stipresnės keleivių teisės visoje Europos Sąjungoje

Žinau, kad Lietuva susidomėjusi egoistiškesniais reikalais, tačiau nesinorėtų, kad geros naujienos pasimestų, o naujienos liečia visus, kuriems tenka keliauti Europos Sąjungoje!

Birželio 24 dieną Europos Parlamento transporto komitete sutarėme dėl to, kad reikia sustiprinti keleivių teises.

Visų pirma norime, kad bilietų perpardavėjai taip pat prisiimtų atsakomybę už keleivius, kaip tai daro, pavyzdžiui, avialinijos. Jei žmogus nusipirko bilietą per tarpininkus, tai jis neturėtų tapti pingpongo įkaitu, pats ieškodamas, kas turi kompensuoti jo patirtus nuostolius ir įrodinėti, kad jis tikrai pirko bilietą. Tarpininkai bus įpareigoti patys pateikti informaciją keleiviui apie patirtų nuostolių kompensavimo procesą.

Taip pat siūlome sutarti dėl minimalaus 7 kg lagamino, kuris privalomai įeitų į lėktuvo bilieto kainą. Žmonės, kurie keliauja su nedideliu kiekiu bagažo, neturėtų kiekvieną sykį tikrintis, kurios avialinijos leidžia rankinį bagažą atsinešti į kabiną be papildomų mokesčių.

Tas pats pasakytina ir apie šeimas, keliaujančias su vaikais — sėdėti šalia savo vaiko nėra papildoma paslauga, tai tavo atsakomybė, todėl vaikams iki 12 metų vietos šalia juos lydinčių asmenų neturėtų papildomai kainuoti.

Galiausiai žengiame pirmuosius žingsnius siekdami užtikrinti teises keliaujančių jungtiniais transporto būdais. Kelionė yra kelionė, nepriklausomai nuo to, ar tai skrydis su persėdimu į kitą skrydį, traukinį ar autobusą. Kai stringame kelyje — tai stringame kelyje, o kai užsisakome paslaugą nusigauti iš taško A iki taško B, tai mokame už transporto paslaugą, o ne bilietėlių rinkinį. Tikslas paprastas: turėti ES lygmeniu priimtus įstatymus, kurie saugo keleivį ir vertina jo laiką, nepriklausomai nuo to, kaip jis pasirinko nusigauti iki savo kelionės tikslo.

Yra ir daugiau pasiūlymų keleivių informavimui ir patogumui sustiprinti, tačiau visi jie turi vieną bendrą vardiklį — kaip įmanoma labiau sumažinti keleivių patiriamus nepatogumus ir keliones padaryti kuo patrauklesnes.